Nieuws
Als adviseur ben je het liefst bezig om het beste advies aan je relaties te geven, zonder dat het onnodig veel tijd in beslag neemt. Vanuit Felison reiken we je veel hulpmiddelen aan die jou en je team helpen om een eenvoudiger een beter inkomensadvies te geven. Bekijk in onderstaand artikel met welke tools je met gemak het beste advies geeft.
- Rapportage Personeel & Verzuim
De rapportage Personeel- en Verzuiminzicht geeft u inzicht in deze vragen en biedt u overzicht in de ontwikkeling van het personeelsbestand en de verzuimkosten van uw werkgever. De informatie wordt gehaald uit de gegevens die jaarlijks worden aangeleverd en vergeleken met de branche-informatie van het CBS. - Signaallijsten
Met de signaallijsten zie je in één overzicht de relaties met een negatief verzuimpercentage. - Productvergelijkers
Met onze productvergelijkers zie je direct welke voorwaarden er bij welke risicodragers gelden. Zo kun je het advies nog beter onderbouwen. Vooral in de situatie waarbij de premies dicht bij elkaar liggen, kunnen de verschillen in onderstaande voorwaarden een mooie uitkomst bieden. - Tool Loonkosten Zieke Werknemers
Deze rekenhulp geeft je een indicatie van wat de loonkosten zijn voor een werkgever en wat de uitkering is vanuit de verzuimverzekering in de eerste 2 jaar als een werknemer ziek wordt. - WIA Rekenhulp
Met deze rekenhulp kunt u gemakkelijk berekenen welke uitkeringen een werknemer ontvangt bij arbeidsongeschiktheid. Daarnaast is het mogelijk om de uitkeringen van de WIA inkomensverzekeringen te berekenen in bepaalde situaties. - Intakeformulier verzuimverzekering
Met het intakeformulier Verzuimverzekering maak je een goede inventarisatie. Onderwerpen als verzuimhistorie, personeelsbestand, duurzame inzetbaarheid en dekkingskenmerken komen aan bod. Op basis van deze inventarisatie kan je een goed onderbouwd advies voor een verzuimverzekering opmaken. - Intakeformulier verlaging verzuim
Met het Intakeformulier Verlaging Verzuim en Verhoging Inzetbaarheid kan je het gesprek met de werkgever aangaan over het verlagen van verzuim en het verhogen van de inzetbaarheid van de medewerkers. In het formulier worden diverse vragen gesteld om het doel, de oorzaak en de interventies kunt bespreken. - DVO standaard en extra uitgebreid
De twee DVO zijn twee voorbeelden van een Dienstverleningsdocument voor collectieve inkomensverzekeringen. Het is verstandig om duidelijk te zijn over de reikwijdte van je dienstverlening als adviseurs, zodat werkgevers weten wat ze van een adviseur kunnen verwachten én waardoor duidelijk wordt wat de toegevoegde waarde van de adviseur is. - Helpcenter
In VerzekeringsInzicht hebben jij en jouw relaties 24/7 toegang tot het Helpcenter waarin alle functionaliteiten stap voor stap worden uitgelegd. In het Helpcenter staan instructievideo’s over onderwerpen zoals algemene functionaliteiten, medewerkers, meldingen, rapportages en verzekeringen. Daarnaast hebben we ook speciale video’s voor jou als adviseur over het offerteproces.
Vragen over de tools
Heb je vragen over de tools en hoe je deze het beste kunt gebruiken? Neem dan contact op met je Consultant Personeel & Inkomen.